Algemene fysiotherapie

Fysiotherapie Bargeres in Emmen is een praktijk voor algemene fysiotherapie. Wij behandelen klachten bij volwassenen en kinderen. U moet daarbij denken aan de behandeling van:

• sportblessures
  • chronische rug-, nek- en schouderklachten
  • gewrichtsklachten
  • mobiliteitsproblemen bij ouderen
  • RSI
  • klachten bij chronische aandoeningen (Arthritis, Bechterew, MS en Parkinson)
  • aangeboren afwijkingen
  • klachten die ontstaan door een verminderde hart- of longfunctie
  • patiënten met een heup-, schouder-, of knieprothese

Behandelmethoden

• Algemene fysiotherapie
  • Manueeltherapie
  • Bekkenbodemtherapie
  • Bindweefseltherapie
  • Gespecialiceerd in schouderaandoeningen
  • Fysiotherapie bij longaandoeningen
  • Manuele mobilisaties volgens: Mulligan, Maitland en Marsman
  • Claudicatio, behandeling vaatproblemen
  • Medical Taping

Dry needling

Dry needling is een behandelmethode waarbij de fysiotherapeut met een naald in een triggerpoint prikt. Deze methode wordt onder andere toegepast bij de behandeling van een myofasciaal pijnsyndroom.

Bij myofasciale pijn is er sprake van pijn en stijfheid in een spier of spieren. Wanneer de spieren te gespannen zijn, kunnen zich pijnlijke en verharde plekken vormen; de zogeheten triggerpoints.

Deze triggerpoints veroorzaken klachten in het uitstralingsgebied van de spier. Iedere spier heeft zijn eigen kenmerkende uitstralingsgebied.
Het palperen van een triggerpoint wekt meestal dezelfde pijn op waar de patiënt last van heeft.
Bij dry needling prikt de behandelaar met een ‘droge’ naald een triggerpoint aan om een ontspanning van de desbetreffende spier te krijgen. Een droge naald wil zeggen dat er geen vloeistof/medicatie wordt ingespoten.
Door de ontspanning van de spier zullen de pijnklachten en stijfheid verminderen.

Huiswerkoefenschema

Naast de behandeling in onze praktijk, krijgt u van ons ook een huiswerkoefenschema mee. Op deze manier werkt u stap voor stap en elke dag aan verbetering.